onsdag 10 juli 2019

Semestern så här långt!

Lugna dagar med pyssel och kånk i lite lagom mängd. Omflyttning av möbler (jag och Bosse), lite målning (Bosse) trädgårdsfix (jag och Bosse), munspelsövningar (jag; Bosse höll för öronen) bad och mat och sova på maten, fotbollsmatch (Kalmar-AIK, heja och grattis AIK!) och en alldeles ljuvlig konsert med Tomas Andersson Wij och Mauro Scocco! Ja, i egen person (M S) sjöng han också Himlen runt hörnet, som man annars förknippar helt och hållet med Lisa Nilsson, ja han har ju skrivit låten det visste jag förstås.  Och dom var så trevliga (mest Tomas AW, men ok Scocco också, på sitt lite kärva sätt).

Vi har haft barn och barnbarn på besök, och på fredag landar ett gäng från Stockholm!!! Och på söndag kommer långväga gäst: min kära dotter! Sedan blir det en liten tur till Stockholm! Och där får jag träffa en speciell person... Speciell för min dotter, kan jag viska lite diskret. Ojojoj, det blir så roligt och så spännande och jag är väldigt, väldigt GLAD!

Jag har trivts så alldeles utmärkt med dessa loja hemmadagar. "Det är lagom kallt att andas, det är lagom varmt att leva..." sjunger jag med Tomas Andersson Wij (jag vet att det faktiskt är Sven-Erik Magnusson som skrivit låten, och texten är skriven av värmlandspoeten Torleif Styffe).

Undrar om man kan lära sig spela den på munspel?
Just nu fokuserar jag på att försöka böja toner. Det GÅR inte! Dom är spikraka, mina toner!

Men det ska gå!





God fortsättning på sommaren önskar jag er alla!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar