söndag 24 februari 2019

Ordningen återställd

Jag är ju en van pendlade, och gillar att åka tåg/buss/köra bil. Långa arbetsresor känns dock inte alltid så kul, ibland hinner man bara hem och vända, känns det. I början av vintern, när det var som mörkast och slaskigast och värst fick  jag plötsligt möjligheten att låna en lägenhet i Växjö, vilket jag jublande tog emot. Det var hur skönt som helst att kunna promenera till jobbet! Och kunna sova över en eller två nätter i veckan.
Men det har sina sidor...
"Vi har ju blivit särbos" konstaterade Bosse, och den tanken var inte alls tilltalande.
Plus att det händer konstiga saker härhemma när jag är borta. Tror jag. Konstiga influenser börjar smyga in i huset när jag inte är på plats och bevakar. Häromkvällen satte Bosse på Spotify. Vi har gemensamt konto, och upp poppade Volbeat som nummer ett - det är dom jag lyssnar på i bilen. "Volbeat!" fnyste Bosse, "det här ju musik från typ 1985" Och så satte han på sin spellista, och den hette någonting i stil med Hits just nu.
"1985 var Michael Poulsen (sångaren och låtskrivaren i Volbeat) 10 år gammal och hade knappast hunnit bilda något band..."  började jag lite förnärmat, men Bosse bara gnolade med i någon totalt menlös låt.
Men en stund senare kom han hållandes någonting i handen, någonting som fick mig att lugna ner mig och sucka av lättnad: två biljetter till Sweden Rock!
Ordningen återställd.
Puuuh.
Och så bjuder jag på lite Volbeat på det. + Johan Olsen, det är han som sjunger på danska.
Var så god!

https://youtu.be/ssFkvwCN_RY

1 kommentar: