fredag 16 september 2016

Transformers

Pustar ut lite, fredagkväll. En, för årstiden, normal temperatur i dag, efter sen sommarvärme, ja, jag skrev faktiskt sen sommarvärme, jag menade sensommarvärme, men denna gången är särskrivningen inte helt fel, vid närmare eftertanke.
Varmt har det ju varit, varmare i september än i juli!

I går hade vi en mycket trevlig personalfest med mordgåta som byggdes upp och löstes, ledtråd för ledtråd av entusiastiska medarbetare aka begåvade amatörskådespelare! Vad GOTT det var att få skratta och skoja lite tillsammans! Särskilt nu.

Nu är jag hemma och tackar alla goda krafter i tillvaron, från hela mitt hjärta! Skulle inte dessa finnas skulle man knappt orka vistas i den här världen. Såg en inbjudan till "3 mil i Universum, en gala för världens barn", som några varmhjärtade entusiaster här i Emmaboda ordnar 27/9, i Åfors Folkets hus och i Bromboda bygdegård - tre mil mellan platserna, därav namnet. Tre mil i Universum. Och så mycket MER! En hoppets bro till framtiden!
Människor som bryr sig om de allra minsta i den här världen, vårt gemensamma Universum.
Här sitter jag, tårögd, och in stormar Bosse och pålyser kvällens film, som är TRANSFORMERS: månlandning, Nasa och intrigerande robotar och sånt! Snacka om att kastas från ett universum till ett annat, en kullerbytta i tid och sinnesstämning, och javisst, jag kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar