måndag 4 juli 2016

Till havs!

I am sailing, I am sailing... Nåja, kanske rättare sagt befinner jag mig på en motorväg över havet till Finland. Det är soligt och vattnet glittrar, Blå pärlan får vila en stund på bildäck och jag vilar mig i hytten. Ska ut på däck och njuta av solstrålarna; hörde just att det regnar i Österbotten. Ska ladda solenergi så färden genom natten uppåt fäderneslandet klaras av..i regn och rusk. Hu. Men vad gör väl det, egentligen! För nu är det semester!

Min del av rapporten (slutrapporten för projektet Idébanken, remember) är skriven och klappad och klar, och jag sammanställde en fotobok över dessa tre år också och oj vad minnen som väcktes till liv under det arbetet! Härliga, fina, underbara minnen! Men nu vill jag koppla bort och koppla av.

Packade med ett tält också, för mina planer är ytterst lösa och flyktiga. Ska hälsa på mina systrar och återse den allra käraste vännen från barndomstiden! Resten får bara komma till mig och jag ska följa förliga vindar och om det så regnar småspik så ska jag bara le med hela ansiktet och låta mig sjunka i vila och ro och släppa alla bekymmerstankar som små luftballonger upp mot skyn. Nåja, den bilden var förstås inte optimal...luftballonger och småspik.. Men ler med hela mig, det gör jag!
Bosse jobbar två veckor till. Sedan har vi två veckors semester tillsammans, innan jag börjar job.. Nähä, där stack jag en liten spik i den tankebubblan!

Men här kan jag inte ligga och dra! Vad sägs om lite havsvindar och solvärme? Det säger jag definitivt ja till!

Njut dagen, vem du än är, var du än är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar