söndag 28 februari 2016

Lyfter från marken

Söndagseftermiddag!

Håller på och dividerar med mig själv: ska jag a. ut och springa b. till gymmet och springa på löpbandet c. ligga kvar i sängen och läsa, skriva, drömma. Just nu är det c som leder..
Nähä, jag har inte legat i sängen hela dan, icke, jag har varit uppe i ottan och jobbat, Skogslyckemässa i Växjö (förstås, det är ju där Skogslyckans kyrka ligger) och idag fick jag ta bilen för söndagstågen går inte så tidigt. Fint och underbart, jag är glad att jobba där, i dag var det  med Eva som präst. Hon är en sån härlig person, helt naturligt vänlig och rak och precis innan mässan tog hon min hand och sa: - Vad roligt att jag hinner tjänstgöra några söndagar med dig.
Jag blev rörd; det betyder så mycket med värme och vänlighet, särskilt när man är ny. Hon ska gå i pension, men det har jag lärt mig att präster inte försvinner i och med pensioneringen, de brukar anlitas flitigt även efter det. Så vi kommer nog tjänstgöra ihop många gånger!

I bilen på väg dit och på hemvägen lyssnade jag på Freddie Wadlings Nu lyfter vi från marken. Den lyssnar jag överallt, det är min låt på repeat nuförtiden. Videon är också helt underbar, undrar om jag kan klistra hit länken till Youtube. Jo, det ska funka, du hittar den lite längre ner.

Det är en tröstesång, en mäktig sådan. Man verkligen lyfter!

Inte så att jag är särskilt nere. För det mesta är jag en glad typ som trivs med allt i livet. Men rätt som är virvlar ens svarta stråk upp på ytan, man blir påmind om saker som inte blivit så himla bra. Då är det underbart att höra att "Det kunde vara värre, kunde alltid vara värre, tänk på det..."
Om jag ska lära mig sjunga en sång utantill, är det den här! Och är det något jag vill förmedla till dom som söker sig till mig, är det just detta.

https://www.youtube.com/watch?v=DOCpGO_D8A4


Nämen, nu tror jag faktiskt att det får bli alternativ a eller b!
Behöver röra på mig, ju.
Men först lyfter jag från marken en gång till!

Ha det fint, vännen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar