tisdag 4 augusti 2015

Ön Två gånger

På besök i Fäderneslandet.
På en ö som heter Två gånger, typ, fast på finska.
Bor i en gammal herrgård, rummet är stort och bekvämt och har en magnifik utsikt, och detta till vandrarhemspris! Och vad gör jag här? Joooo...hmfff...mummel...jag är på kurs....
-Men MÄNNISKA! Är du inte klok??? undrar min vän av ordningen förfärat: ska inte du ha semester!
-Joooooo, försöker jag, det här är faktiskt mitt sätt att ha semester! Och det är ett väldigt BRA sätt!

Hmmm... Vi har talat om inre dialoger i dag. Och det har vi ju faktiskt alla. Inre dialoger, monologer och ibland gräl också. Man kan ju vilja lite olika saker ibland, och då är det ju SUNT att resonera med sig själv.

Så här är jag och språkbadar mig själv, och fräschar upp gamla kunskaper och lär mig nytt.
Och njuter av att få filosofera ensam och i grupp, tillsammans med likasinnade. Ämnet är logoterapi, och jag kommer helt säkert att berätta mer om det framöver. Och det är HÄR sommaren har hållit sig gömd! Solen skiner, fast inte just nu för nu är det nära nog natt och det är helt tyst och i dag badade jag i havet och det doftade barndomens somrar med finska ängsblommor och jag känner mig omsluten av allt gott, och rätt trött just nu.  Så jag behöver inte gräla med mig själv och inte med John Blund heller, jag viskar god natt, Hyvää yötä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar