onsdag 22 juli 2015

Vardagsbas

Denna märkliga sommar... Sommaren som liksom... inte kom, eller kom av sig, eller... är på väg? HITÅT, huhuuu!! Nå, jag jobbar ju, och inomhus också, så för mig gör det inte så mycket vad det är för väder, men tycker synd om alla semesterlediga barn -särskilt- som skulle verkligen behöva få lite sol och bad och varma sköna dagar. Men: det är som det är. Och: det är bara och gilla läget, som dom kloka säger.

Möbelhög i vardagsrummet
Här hemma sker det saker i sakta mak. Lite för sakta. Jag vill verkligen ha det klart, nu! Tapeter och tak och kunna ha en normal möblering igen, och inte alla sakerna hopfösta mitt på golvet eller i nåt hörn, och omlokaliserade i källaren och blommorna får vi ha på altanen, och de ser molokna och slokande ut, och jag orkar inte riktigt bry mig. Jag vill ha min vardagsbas i ordning!

Men för all det, det blir fräscht och fint.
Så småningom.


              Snart sätter vi upp klockan på väggen igen, bara listerna kommer på plats.
Men snygg tapet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar