lördag 6 juni 2015

I dag och manjana, typ

Självaste Sveriges nationaldag idag! Det har vi firat med: snabbstäd och grillpremiär x 2, lite mera städ av kladdig brygd som stänktes runt om i hela huset av ... en av oss... ingen nämnd, men h-n skulle ut på en hastigt uppkommen fest och det gick lite turbulent till, kan man säga. Vi andra åkte till Långasjö och firade med femkamp med hästskokastning och gissning av tio sommarblommor och fiskesorter och högtidligt mottagande av nya medborgare, och Lindås musikkår, och lådbilsrally och namngivvning åt två klasatorpsgrisar och det var hur trivsamt och trevligt som helst och solen var med oss hela dan! Bara det! Varmt och gott och ljuvlig syrendoft blandades med grillos, grillpremiär för nya grillen med temperaturmätare och finesser och premiär var det för grillsäsongen också.
Så nu ligger jag och pöser efter godsakerna, och dom andra, dom som är hemma, och inte på blixtfesten, försvann precis blixtsnabbt ner i biokällaren och det är visst nån championsleaguegrej, jätteviktigt! och jag är fullständigt nöjd med sakernas nuvarande tillstånd.

Så försöker jag få in att jag faktiskt!!! har hela två veckor semester, och eftersom den andra av dessa innebär typ nedmontering av tak och annat...sånt.. ska jag packa ihop mig och fara österut och ägna mig åt mindfullness i några dagar.

Manjana. Som dom säger, som har lite mindfullness och här- och närvaro i sina vardagsliv.
Manjana!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar