tisdag 19 maj 2015

På besök hos en profetissa

Dottern har landat hos oss i Vissefjärda, stora amerikakoffertar ligger utslagna; alla säsongers jackor tröjor kjolar skor ligger huller om buller i högar.
Hon själv tillbringar långa tider skypandes och det är mycket miss you all i hennes rum.
Åh, vad jag har saknat henne! 
Nu är hon här. Eller nästan i alla fall.
Fortfarande lite jetlaggad.
Min älsklingsdotter. Jag hör henne skratta, och allting blir ljust och glatt i hela huset!
Hon har en ny skärpa i blicken. Hon skriver mindmaps över framtiden.

Framtiden kommer dig till mötes, tro mig, en dag i sänder. Först landa. Få fatt i tiden här och nu.

I måndags åkte vi, A, P och jag till Öland. Vi hade stämt träff med finaste Anna. 
Hon bjöd på ljuvliga smoothies till välkomstdrink, kaffe och mackor och medan vi åt strök hon ljusa och skira plagg och packade ner i sin stockholmsväska. Hon pendlar än. 
Som vanligt böljade samtalet från smått till stort, vardagsprat och djupa funderingar. Hon har ett sätt att se på en, rakt in i hjärtat. Och hon säger alltid någonting som träffar så rätt, hon svarar på frågor som man inte hunnit ställa, som man kanske inte ens riktigt visste att man hade... Och varje gång jag träffar henne blir jag upplyft och får nya perspektiv, nya insikter - och känner mig lite bättre och lite klokare. Och så talar hon om paradigmskifte, hur det behövs en djup, grundläggande förändring i världen, i vårt sätt att tänka och leva. Hon talar om olika nivåer av medvetande och förståelse. Och nya mindmaps väcks i mina tankar.

En vis kvinna. En profetissa! 

I dag har jag tvättat fönster; flyttstädning på Ödevata. Stora fönster. Då kom regnet. Små fönster. Och så började det regna igen. Och sen kom kvällssolen och då åkte jag hem. 
Vi ska laga mat och sen lyfter vi de tomma resväskorna på vinden. 
Sen ska vi nog se en film.



Japp, ses.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar