torsdag 5 mars 2015

Sol och pärlor

Nemen hej! Läget??

Med mig är det bara bra!
Fast tiden går ju så fruktansvärt fort! Morgonsol och middagsregn och kvällsmat och gonatt katt och så morgonsol och hoppsan, det är ju...torsdag! Kväll. Fullmånehimmel och kalla fingrar i tunna skinnhandskar, promenerar raskt hem. Jackan doftar friskt av skog och rök.
I måndags var det Ölandsfärd och i förrgår lagade vi vegansk gryta i Ödevata, och kaffet kokades på eld vid Måsviken.

Det hinns med annat också, möten och planering och samtal på samtal.

I går for jag till Kalmar med min blå pärla. Därifrån åkte jag med bekymmersrynka i pannan. Det stod inte så bra till med ma babe. Lite fix här och lite fix där..och kostnadsförslaget för reparationerna landade på x antal tusenlappar. Suck!

I dag har solen skinit mest hela dagen. En skön promenad och en till blev det. Fast ingen cykeltur...
Jag har fått för mig att det är läge att börja cykla till och från jobbet. Blå pärlans kondition har övertygat mig, för att inte tala om min kondition. Jag gjorde det -cyklade- Vissefjärda-Emmaboda t o r härom veckan, och eftersom det hann bli mörkt innan hemdags, bestämde jag mig för att cykla på stora vägen. Det blev en skräckfylld färd! Trots lyse och reflexer, verkade inte bilisterna se mig överhuvudtaget, så som dom körde! Faktiskt, jag var livrädd! Reflexväst? Eller vad? Eller så skiter bilisterna fullständigt i cyklisterna oavsett vad. Det borde verkligen finnas en cykelväg utmed stora vägen!
Men det finns ju den gamla vägen, säger du kanske. Den över Linnefors. Inte så mycket trafik och väldigt vackert. Ja, det stämmer, vägen är fin. Och rätt backig... Och med tanke på omständigheterna (=min kassa kondition) så... Fast det är ju så man får kondition, säger du kanske, lite menande. Jajoooförvisso. Jaaa. Ja! Let´s kör! Säger jag uppmuntrande till mig själv. I morgon!

Bosse och jag har börjat följa 4 olika serier. !!! Och upptäckte att det inte funkar för oss. Vi blandar ju ihop alla stories och personerna. Du vet, serien med han som bara glor, säger Bosse, och då tror jag att han menar Fortitude. Fast det finns ju Arne Dahl och Jordskott att välja mellan, också, och den fjärde som jag har glömt vad det hette, om det var nån som glodde i den också, det var det säkert. Det hör liksom till såna serier, hotfull tystnad, menande blickar. Så vi har lagt några av serierna på hyllan nu, och dammat fram Game of thrones från mediebiblioteket. Det funkar bäst för oss att se ett avsnitt per kväll av någon serie, då kommer man ihåg storyn och personerna, och GoT är ju väldigt spännande och vacker och sagolik och magnifik och det finns vita vargar i den! Fast en vit varg mindre nu.. Så, så fort han kommer hem drar vi ner i källarn och kör igång kvällens spännande avsnitt, och jag vet att vi är väldigt långt efter, men du får inte berätta nåt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar