söndag 22 mars 2015

Shelter from the storm

Halsen svider. Inte läge att bli sjuk nu! Så: kurerar med het svartvinbärssaft. Bästa!

I dag var Bosse och jag på utflykt till The Tea Room och åt scones med clotted cream och drack jasminté, vilket är underbart gott, och som jag faktiskt kan dricka, utan att känna att "fasiken, jag borde tagit kaffe istället". Sånt trevligt ställe! Och jag är faktiskt gammal bekant med kassa-apparaten där! Ja, från den gamla onda tiden. Äsch, det där skrev jag bara för att det lät...cool..?. Ond var inte tiden då heller, då jag och den  kassa-apparaten umgicks, men ....jobbig. 

En bra helg har det varit. I går världsunderbar konsert med Linda Lampenius i Algutsboda kyrka! Underbar violinist, fantastisk artist och en varmhjärtad människa! Och Rotary samlade in pengar till  ShelterBox som är en fristående organisation, som arbetar med  att skicka shelterboxar till världens oroshärdar. En shelterbox innehåller ett familjetält, varma filtar, solcellslampor, spis, matlagningsutrustning, verktyg, vattensäkra golvmattor, myggnät, aktivitetssaker för barn mm, praktiskt förpackade i en box. 
Såhär står det i brochyren: "ShelterBox är en internationell katastrofhjälpsorganisation som erbjuder skydd, värme och värdighet till dem som drabbats av katastrofer". Om du vill veta mer, gå till www.shelterboxsweden.org

I dag har vi mest stannat i vårt eget shelter, hemma i Vissefjärda. Läst, löst korsord, lagat och ätit mat. En skön sönddag. Och så jasminté, då. 

Shelterbox fick mig att tänka på en Dylan-låt, är väl inte så svårt att gissa vilken.. Här, en vers:

'twas in another lifetime, one of toil and blood
When blackness was a virtue and the road was full of mud
I came in from the wilderness, a creature void of form.
"Come in," she said, "I'll give you shelter from the storm.


Finns planer och planering för nästa vecka. 
Indiana och Andreas åker till Holland nästa vecka, filmrelease, ju. 
Jag får ägna en hel del tid åt pappersarbete. 
Det är rätt roligt, det med.

Nu är det dags för kvällens bio Bo. Kanske ett avsnitt av GoT?
Ja, why not?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar