fredag 6 mars 2015

Me and my bike

...eller Bosses bike, egentligen. Fast jag har lagt beslag på den (permanent..)

Det blev cykla av i dag! Både till Eboda och hem igen. Gamla vägen. Trots mördarbackar! Hellre det än riskera liv och lem och cykel på stora vägen. 

Jag är nog Emmabodas nästa cykeltant!
Fast jag hänger i bockhornen på en formidabel rääcer från 1978. Med stång. Det finns inga racercyklar utan stång, vad jag vet. Är det för att cyklarna ska vara så lätta som möjligt och stången liksom hjälper till att hålla ihop det hela? Vet ej, bara spekulerar. Men jag vill helst inte ha åskådare när jag kliver på.. Min teknik är föga elegant.. Däcken är rätt smala, och nån proffscyklist skulle nog vifta med no no-pekfinger åt mig där jag trampar på gyttjig skogsväg. Nå, det blir bättre framåt våren, säkert, både med det ena och det andra.

Så nu är jag färdigmotionerad för dagen och det är ju fredag, så önskar en TREVLIG HELG, allihop!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar