lördag 21 februari 2015

Inte bara ryggläge, lite jojk också

Lördag. Tv:n är på, jag hör fast tittar inte. Inte hör jag hela tiden heller, för jag sitter vid matbordet vid datorn och då och då tar på mig hörlurarna. Och kollar på youtube-klipp och annat.
Men frustrationen flödar vid tv:n.... norskorna har visat vilka är bäst, starkast och snabbast och Kalla blev trea, och Bosse hoppar och fräser i soffan. Jag kollar just nu på ett ursött klipp med en sköldpadda som tippar över sin sprattlande kompis på benen igen, så jag hör inte riktigt vad han har att säga, men det verkar vara mycket...

Inte så att jag är helt ointresserad av skidsport. Men nästan helt.

Det har varit små virvelvindar på besök, livat och glatt och nu har dom åkt och det blev tyst här, tänkte jag skriva, men det stämmer ju inte helt.

Annars kommer helgen innehålla en del tv och film och läsande och skrivande.
Gott!

Sedan tänker jag nog röra på mig också, och peppar mig lösningsfokuserat: vad skulle behöva hända för att du ska känna dig nöjd med din dag ikväll? intervjuar jag mig själv.
Jo, tackar som frågar, jag skulle behöva ha kommit ut och gått en rejäl runda! svarar jag eftertänksamt.
- Hur sannolikt är det att du är nöjd i kväll, på en skala 0 till 10, där 10 står för att du är stolt och nöjd som en ... hmm...astronaut på månen.. och noll är då motsatsen?
- Njaaa...typ sju.. säger jag med viss tvekan.
- Nähä, det duger inte, gå ut NU, säger jag strängt.


Kanske bäst att lyda mig själv... tror att jag har drabbats av syrebrist..

Just det, i kväll ska det bli jojk i Mello, det ser jag fram emot!
Gör här en kombo, Waterloo på samiska, som uppvärmning! Hehee...
Gå ut, var det.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar