lördag 24 januari 2015

Ledig och fri

Lördagslunk. Sovmorgon, lång senfrukost med Melodikrysset, sen satte vi igång och städade; bytte lakan, satte igång tvätt- och diskmaskin. Sånt man gör när man är ledig. Äter soppa och pannkakor till lunch. Dricker kaffe. Och sen: läsa och skriva och ringa samtal och uppdatera sig på Facebook och blogg - i andras, då. Som min dotters... Och det verkar att hon ändå börjar tänka på hemfärden och tiden och livet efter stora äpplet.. och ja suckar av lättnad, lite försiktigt..

Veckan har varit bra, jag har fått mycket gjort, fast inte behövt stressa. Mötesplatsen hade besök av elevrådsrepresentanter, som började genast smida planer för kommande event.
Goooood! Så ska det vara!
Hunnit med styrelsemöten, program- och brochyrplanering.

Sett några filmer. Drömt mycket.
Berättade en dröm för Bosse, alltså natt-dröm, och han, som vanligt! hade en tolkning klar, och det stämde klockrent, jag insåg det när han sa det: så är det. Ibland undrar jag om inte han känner mig bättre än jag känner mig själv...

Nu tänker jag läsa lite, jag plockade faktiskt fram Apelsinmannen av Birgitta Stenberg - den gick ju som miniserie häromveckan, och det är något visst med hennes sätt att skriva.

Och så har vi ju DN:s lördagskorsord att lösa.

En underbar dag, med massor av ledig och fri tid.
Önskar jag dig också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar