onsdag 26 november 2014

Förändringar

Länge sen sist!
Jag har haft mer en fullt upp, kan man säga, så pass att jag har tagit en paus från många saker. Jag har gjort vissa val och omprioriteringar i mitt liv.
Ibland får man vända och vrida på saker, tänka om och tänka till och en gång till, tills man kommer fram till ett beslut, och när beslutet är fattat, då kommer lugnet. Jag är där nu.
I klartext innebär det att jag har ansökt om tjänstledigt från min diakontjänst, och ska enbart jobba med Idébanken till nästa höst. Idébanken är ett treårigt projekt, vi är inne på år två nu, och kommer att utvidga vår verksamhet. Tanken är att utveckla Grön rehabilitering -liknade verksamhet. Vi är redan inne i processen. Två naturvägledare är påkopplade, och vi har blivit certifierade Spa för själen -arrangörer.
Spa för själen, visst låter det härligt!

Det känns bra att ha fattat beslutet. Projektet är tidsbegränsat, diakon kommer jag att vara hela livet; just nu behöver jag fokusera i detta.

Adventstiden närmar sig, på söndag är det första advent. Det är en stor helg, jag älskar första advent! Att sjunga Hosianna Davids son i kyrkan, tända julstjärnor och lysa upp med levande ljus när det är som mörkaste mörkt, det finns någonting djupt symboliskt och hoppingivande i det.

Önskar dig fina novemberdagar och ljus adventshelg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar