fredag 10 oktober 2014

Flugan i taket

Fredag förmiddag, och jag sitter hemma. Ska börja jobba efter lunch. Det är ju POESIAFTON i kväll, på Folkets hus i Emmaboda, Dackesalen med början kl 19! Jag tror att det blir fint. Bob Hansson kommer, sa jag det? Inte? Jo: Bob Hansson kommer! Och om du inte vet vem det är, googla, och du får fram estradpoet...poetryslam..vinnare av... ja, kolla själv!
Och Farewell my Lovely spelar, och Peter Lejon (FmL) varskodde att man behövde en bunt näsdukar med sig...

Annars har jag mest skrivit verksamhetsplaner och skissat på vårt Prehab (jo, vi har myntat ett nytt begrepp!) och seminarium och planering hit och dit. Apropå seminarium, jag upplevde någonting riktigt spännande! Jo, det var så att jag skulle vara med på ett seminarium i Stockholm på onsdag, men insåg att det skulle bli dyrt och ta mycket tid och energi, och dessutom ska jag dit på söndag, och så mycket älskar jag inte tågåkande att jag vill tuffa hundratals mil  var och varannan dag. Så jag frågade om jag kunde delta via Skype. Och: det fick jag! Så, där satt jag i Vissefjärda - och deltog i ett seminarium i Stockholm. Oh, underbara teknik! Och plötsligt slog det mig, jag blev totalt PAFF! Jag har fått en superkraft jag önskat mig i tester på facebook, ni vet, när man ska ta reda på vilken romersk gudinna/krigsängel/hund/tekopp man skulle/borde vara. Och vid senaste testet velade jag mellan telekinesi och osynlighet, och valde osynlighet. Det kunde ju vara spännande att prova på. Vara flugan i taket. Och nu, där jag satt i Vissefjärda, men fanns  på en skärm i Finlandshuset i Stockholm, och kunde (och gjorde)stänga av min kamera och mikrofon. Jag såg dem, men de såg inte mig. Osynlig! Jag blir alldeles matt.
Borde kanske testa på telekinesi också..

Nu ska Bosse och jag 1. tvätta husfasaden 2. peta in tulpan- och snödroppelökar i gräsmattan. 3. värma gulaschsoppa till lunch innan jag ska fara till Emmaboda, så det är dags att hoppa i kläderna.

Ha en fin fredag och underbar helg!
Och vi ses i kväll! Just det, om du inte kan vara med: vi spelar in. Vi sänder nog inte live, så du kan tyvärr inte vara med, eller, förresten! Vi kan ju skypa! Då får DU vara flugan i taket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar