måndag 15 september 2014

Sött och salt

Valvakan på tv:n var inte precis någon lugnande vaggvisa att somna till. Och.. den låten som snurrar runt i tankarna nu, dagen efter dagen V, är Bowies bitterljuva Where are we now? Och: vart är vi på väg?
Nå, jag är i alla fall i Stockholm. Det var en alldeles strålande morgon. Tog kaffemuggen och tidningen ut i trädgården, och njöt av solens värmande strålar. Dagen gick i utbildningens tecken. Middag åt jag med den förstfödde i min barnaskara, på Caliente, med galet god mat och trevlig personal.
Nu har det hunnit bli kväll, jag är mätt av alla intrycken i den staden jag älskar, staden med broarna och öarna, som är en blandning av sött och salt. Och inte att Stockholm har blivit kallt, nej! Det pulserar av värme och glädje och medmänsklighet. Satt en stund på uteserveringen på malmgården på Söder, som är mitt tillfälliga boende, och blev bjuden att sitta med en granne vid ett bord som hade kvällssol, och fick ett trevligt samtal över en kopp. Inte bara solen som värmde!
I morgon, efter en -förmodligen- intensiv utbildningsdag, styr jag mot Småland, eller, jag styr inte, det är väl SJ som gör, och framåt natten är jag hemma igen. Hemmaboda i mitt hjärta, trots allt. Det  är gott att BESÖKA Stockholm, skulle nog inte vilja bo här igen, trots allt. Nej, jag längtar till skogen!
Jag har lärt mig ett nytt begrepp, ny bokstavskombination: NDD.
Och vad det är, det ska jag berätta imorgon, eller i övermorgon! (cliffhanger... ;-))

God natt, gott folk! I morgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar