måndag 1 september 2014

Partytält och ... lite, bara lite, trädgårdsdrömmar

Sitter vid köksbordet och ser solen gå ner bakom grannens hus.
I dag har jag grovjobbat. Idébanken har haft ett partytält ute i Duvemåla trädgårdscenter under sommaren. Vi hade planer på att ordna ett event med cementgjutning där, n u på sensommaren, men där fick vi tänka om. Tiden går ju alldeles för FORT, och häftiga åskoväder, regnskurar och annat väderleksmässigt har härjat med vårt tält, så det var bara att plocka ner det. Eller bara och bara... Men det gick. Vi monterade ner vårt torgståndsliknande bygge också, och det vägde MASSOR! Och allt detta plus en massa annat bråte skulle till vårt extraförråd så det var bara o bära o kånka hej o hå.

Och jag som funderade just varför jag kände mig så trött...!
Tältsidorna släpade jag hit hem och ska skura på altanen. Sen.
Annars har väl dagen varit som arbetsdagar är. Jobbajobba och sen hem.
Och så jobba lite hemma med...

Jag fick lite örter av Bennet, dom som varit på vår vertikala väggodling - och som faktiskt fick tusentals gilla på sajten Vertigal veg. Roligt!
Men... kan man gräva ner sånt nu? Jag glömde fråga. (Påminnelse: googla)

Doftande, gammaldags rosor ska planteras i höst. Och vildvin vid växthuset som står på tomten som ett skelett: inga fönsterrutor. Och det ska inte bli fönsterrutor heller utan klättrande slingrande vildvin eller murgröna ska klä växthuset så det blir som en grön koja. Och så en rabatt framför huset... Vad ska man ha? Rudbeckia är fint. Lavendel skulle vara fint: bi- och fjärilsmagnet, doftande och vackert, men kräver nog soligare läge..

Och har jag inte sagt till mig att låta bli hålla på med sånt!
Inser: det kan jag nog inte... Men BARA lättskötta saker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar