onsdag 13 augusti 2014

Uppdaterar, vartefter

Glad i hågen knappar jag på min nya smartph-e. Så mycket finesser! Appar... vips har jag laddat ner  i-gram, vips: pinterest, vips: nån fotoapp. Då kommer ångesten. HUR ska jag hinna med allt?? Man måste uppdatera, ju. Skicka in bilder och kommentarer! Jag som knappt hinner med mina dagar, som det är nu. Och VEM skulle ha intresse av att kolla på mina jordnötsskålar och fötter, visserligen med snyggt silvriga tånaglar..
Efter den första paniken insåg jag att man inte MÅSTE.
Så, alla ni, som jag tydligen har bjudit att följa mig (hur gick det till?), jag måste göra er besviken: det blir nog inte så många statusuppdateringar. Jag vill gärna fundera och fila.

Självrannsakan: Jag fungerar lite långsamt, när jag inte är för snabb.
Det är två lägen som ingår i  "livets hastighet" - liksom ett stilla vardagslunk, när allt bara rullar på. Det där alltför snabba har ofta satt mig i besvärliga situationer. Och långsamheten.. det kanske är att fastna i tankarna: filosofera. Ja, det låter onekligen finare än att säga att man är lite seg...
Nå, min smartph-one är ingalunda seg, den blippar och bloppar titt som tätt.
- Nej, du måste inte kolla på varje blipp med en gång! säger jag till mig själv.

Dessa blogginlägg hivar jag iväg lite väl snabbt ibland, här filas inte så värst, jo ibland lite i efterhand. Men vad jag är rädd för, är att börja se på omvärlden liksom genom ett iFåån-öga, om du förstår vad jag menar. Runa Brar som kåserade i dn anno dazumal, kallade det för att spana efter kaniner. 

Nu är det torsdagsmorgon, väskan är packad, frukosten i magen och diskmaskinen brummar tryggt. Och jag funderar om kompisen har farit till väders. Är det väder för det? Ballongfärd på hennes schema idag, eller inte, beroende på vindar/regn/åska eller fint flygarväder. Hoppas att det blir av nu! Det är nog tredje, fjärde försöket! Själv ska jag hoppa på tåget, och det är inte alltid helt säkert att det går heller. Kommer ihåg äventyret i Alvesta...(har skrivit om det tidigare). Det blev ju bra och kul, och fram kom jag också så småningom.

Det är framtiden jag har på schemat i helgen, ett gäng visionärer samlas och har en festival, och jag ska vara med och det ska bli oerhört spännande!

Jag kan tipsa om att Dr Smooths underbara, hälsosamma, goda smoothies finns att få njuta av på Mundekullafestivalen, serverade by himself. Idébanken goes Mundekulla-mode!
Det går inga tåg till Mundekulla, så då kan man dra slutsatsen att jag ska åt annat håll. Det stämmer, och jag berättar vartefter. När jag filat och hyvlat lite.
Ha en fin dag!!

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar