tisdag 1 juli 2014

Fotbollsvärldskriget

Jag har fått lära mig mycket om fotboll de senaste veckorna, och en hel del om spelet kring fotbollen, eller FIFA och UEFA och såna storheter. Faktum är att det spelet som spelas bakom kulisserna mer liknar politiska maktkamper, och till och med krig.
Jag återkommer till detta när jag läst på lite mer.
Mitt syfte med detta inlägg är, egentligen, att testa om jag lyckats med designen, dvs: fått bort den enorma bilden på mitt ansikte som brer ut sig så fort jag publicerar inlägg.
Men, för att det ska vara värt besväret att ändå ha klickat fram inlägget berättar jag en rolig grej jag läste i en bok i dag:
Frank Zappa (googla, please, om du inte vet vem han är/var..) skulle intervjuas i amerikanskt tv av den ökända talkshowvärden Jim Payne. Jim, som för övrigt hade ett träben efter en amputation, inledde intervjun med repliken (detta var på 60-talet, 1960, för att vara mer exakt):
- I guess your long hair makes you a girl.
Zappas svar lät inte vänta på sig:
- I guess your wooden leg makes you a table.

Slagfärdig kille!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar