söndag 27 juli 2014

En blodig hand

Försökte mig på en haiku, om dagen i dag, vid havet. Får fila på den.
Hur som helst, det var underbart, det enda som kunde varit bättre var om snorkelsakerna varit med. Och kanske nån sorts öronproppar. Det är nåt konstigt med mitt ena öra, jag får alltid med mig lite saltvatten hem, och så är jag halvdöv tills droppen trillar ut. I kväll gjorde det inget, jag var helst heldöv periodvis: vi hade nämligen demokratiskt bestämt att se en skräckfilm. A woman in black, med Harry Potter i huvudrollen, ja, alltså han som spelar HP. Filmen var, åtminstone i början, väldigt VACKER: färger, miljöer, kläder. Storyn var också ok, men slutet gillade jag inte.. Men det är tydligen så skräckfilmer ska vara, det ska liksom vara nån sorts cliffhanger till verkligheten, man ska inte få allt förklarat och kunna sucka nöjt, och börja tänka på annat. 
Sååå.. då sitter jag uppe med uppspärrade ögon, så här dags.
Och ändå så spelade vi roliga-hundar -klipp och Mr Bean och Queenkonsert med We are the champions efter filmen. 
Det är becksvart utanför, och rätt som det är så dräms väl en blodig hand i fönstret!

Hmm.. Vad annat kan man tänka på, istället?
Joo, min fjärde sommardeckare, som handlar om... Nej.

Men, jag kanske får vackra drömmar om jag går och lägger mig nu.

Det gör jag.
Nattinatti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar