onsdag 25 juni 2014

Magnetic fields

Vaknar väldigt tidigt. Tankarna snurrar. Tänker typ på magnetiska fält och sånt. Eller jag vet inte vad det heter, egentligen, kom bara på att Jean Michel Jarre gav ut en skiva som hette så. Eller på franska hette det Les Chants Magnetiques; typ av ordlek att kalla det Magnetic fields på engelska (les ChamPs M, då..) Han gav senare ut en skiva som hette Musique pour Supermarché, men det var en ren protest och inte alls tänkt som nån sorts hissmusik. Jo, tillbaka till magnetiska fält, och varför jag nu grubblade på sånt. Jo, jag hörde häromdagen att en möjlig anledning till att antalet bin har minskat så katastrofalt KAN bero på  att de inte hittar hem, pga att det är en massa strålning från alla trådlösa nätverk, som liksom finns i luften, då. Jag kan se det; bina surrar och flyger och jobbar superflitigt, som... bin! och samlar på en massa godsaker att ta med sig hem till kollektivet, och sen hittar dom inte hem! Dom irrflyger hit och dit, liksom förrvirrade, smått senila farbröder.

Jag steg upp, behövde snyta mig när jag  kommit så långt i tankarna. Jag smög ljudlöst som en lokatt...snubblade nog på någonting  och väckte Bosse. Här går våra skildringar av händelseförloppet isär. Han påstår att jag tassade som en hare omkring, och  väsnades. HUR tassar en hare?? Och jag VET att han började yra om elavbrott och väckning som inte skulle funka och om jag kunde sätta på en mobilväckning. Vilket jag gjorde. Tassande som en HARE! Vilket - mobilväckningsgrejandet - han hade helt glömt på morgonen, fast han absolut inte kunde somna om, efter att jag hade... ja, typ skuttat omkring. Jag hämtade Barran, och somnade sött och gott med hela prasslet över ansiktet.

Jo, jag får återkomma till Jarre, för han är lite spännande, och jag kommer ihåg att jag ÄLSKADE Oxygéne.

Nu behöver Idébanken dammsugas, det här var min kafferast, obs!, och sedan ska jag SKUTTA och köpa lite lunch. Eller så äter jag ute, typ nåt grönt.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar