måndag 30 juni 2014

Jante under cover

Jag älskar facebook!Foton på igelkottar som pinnar över vägen, för att inte tala om alla katt- och hund-filmklipp på Youtube, som jag älskar att titta! Vertikala odlingar och soluppgångar och nedgångar och blommor.. och mattallrikar och sommarlediga fötter i solskenet och och hundar och ja, hundar, det sa jag ju redan.
Det är kul att se vad folk man känner - eller inte känner, också för all del..- har för sig. Och dom som delar med sig och fotar och skriver och lagar mat och delar med sig av sina kunskaper i olika ämnen, de GÖR någonting.
Och bjuder på sig själva.

Någon sa till mig häromdagen någonting om att " det är märkligt att folk har sånt bekräftelsebehov att de lägger ut vad som helst".
Men... alla har vi väl "bekräftelsebehov", eller vad man nu skulle välja att kalla det. Utan det skulle inte mycket bli gjort. Inga böcker skrivna eller foton tagna eller sånger sjungna eller pjäser spelade! All mänsklig kultur bygger på det faktum, att vi vill förmedla oss, våra upplevelser, känslor, kommunicera med varandra på olika sätt - och dela upplevelser med varandra. Det är genuint mänskligt.
Sedan kan vi alltid bemöta varandra på olika sätt: vi kan applådera, vissla, bua eller gilla. Eller inte titta, inte se, inte höra, inte mötas. Valfritt, alltihop.

Jag hörde också nån gång en person säga att vem som helst kan skriva lika bra, eller bättre än Liza Marklund. Kan ju vara så, vad vet jag, men Liza Marklund GÖR.
Det är lätt att muttra och kunna bäst i sin kammare...

Nämen, är det inte en match igen?
De där fotbollsspelarna, de kan minsann! Både spela fantastiskt och ibland filma och skådespela också!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar