lördag 14 juni 2014

God bless, typ..

En sak har jag  funderat rätt mycket på.
Det hände igen på Sweden rock.
Vi bodde i en lånad husbil ute på en av campingarna. I grannhusbilen bodde ett glatt gäng göteborgare, goa gubbar i sina bästa år. Vi blev omedelbart bjudna över till dom, det var fest och festivalstämning, musiken dånade från alla håll. En av killarna plockade fram en gitarr och började spela och alla stämde in i sången, med hjärtats lust. Vad var det för sång vi sjöng?
Nej, det var inte Keep on rockin´in the free world. Det var ...trumvirvel...PÄRLEPORTEN!
ALLA sjöng med! Alla kunde texten, eller åtminstone rader här och var.
Och det var varken Bosse, eller jag som föreslog den...
Och så är det ofta. Pärleporten verkar vara den mest kända sången, ever!
Hårdrockarkillar sjöng om Jesu blod och sårad hjort och härlig gudomskälla med liv och lust!
Jag blev varm om hjärtat, det blev jag.
Och sen sjöng vi Keep on rockin´ , också.
På kvällen, sen, Black Sabbath. Ozzy svepte runt på scenen och rev av den ena tunga låten efter den andra. The Prince of Darkness. Han avslutar med att tacka publiken, och: God bless you all!
Och det känns fint. Det är ok, det är godkänt, Yeah! God bless!
Det är godkänt, det är ok: det är Ozzy...
Är det för att han säger det på engelska? Gud välsigne er, det låter.. vaddå, mer allvarligt, eller?
Som om man faktiskt menar någonting ANNAT med det, eller?

Så går mina söndagsmorgontankar.
En stor kopp kaffe, utanför skuttar två skator runt på den nyklippta gräsmattan, och luften är fylld av fläderblomsdoft.
Life is good, life is live.
Bless us all.
Ha en fin dag. Hoppas att du får må bra och saker och ting i ditt liv ordnar sig till det bästa. Hoppas också att dina nära och kära har det bra. Hoppas att du får uppleva kärlek och värme från människor runt omkring dig, och att du, i din tur, kan se och förstå när din hjälp behövs. Jag önskar dig att livet känns meningsfullt och gott. Jag önskar dig Guds välsignelse, helt enkelt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar