måndag 23 juni 2014

Alltså, är det tomt, eller?

Inte många tankar i huvudet just nu, och idéerna vilar, de med.
Dags för semester nuuuuu..! Men men, det dröjer rätt många dagar till.
Jamen, det är ju så roligt också, jag har världens bästa jobb, och så vidare...
Nu hör jag något lands nationalsång från tv-rummet, det är dags för nästa match mellan någon och någon annan.
Full koll där!
Äsch och jaja, jag har faktiskt följt med lite.

Holken i björken mittemot ser oroväckande tom ut, inga hit o ditpilande fågelföräldrar. Visst, de kanske sover helt utmattade.? Eller har fågelungarna redan blivit flygfärdiga och hela familjen checkat ut?
Eller... hemska tanke... Jag har ju sett skatorna patrullera nedanför holken och kasta sluga blickar...!

Tvätten hänger rakt ner på linan, det är svalt, nästan så man fryser, och nu kryper jag under tjocka täcket och boken, den ligger där redan och väntar.

Goood...gäsp...natt!



2 kommentarer:

  1. Jag tänker... att vi, som har ett jobb vi verkligen älskar, riskerar att ätas upp av det och därför är i synnerligt behov av semester därifrån, ibland...

    Hoppas fåglarna hunnit checka ut innan skatmaffian slog till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, helt klart. Ny inspiration, nya perspektiv, och vila, helt enkelt.
      Ja, jag hoppas... Fast skatmammorna har ju också småttingar att mata... Men det finns ju mask och brödkanter!

      Radera