måndag 5 maj 2014

Vilt liv

I dag har jag vandrat ute på Öland med ett gäng härliga människor. Idébanken goes wild.. Ut i naturen! Det var underbart, doftande, blommande vårväder. Andreas, vår guide pekade ut en riktning, rätt ut i skogen, och så gick vi. Över stockar och sten. Bortom ära och redlighet. Eller: bortom det strukturerade och välordnade. Det är hans filosofi: skogen är vårt hem, vardagsrum, kök och lekrum. Vi gjorde upp en eld och stekte ägg och halloumi, drack medhavt kaffe och bara njöt. Och lät själen komma till ro. Och nu är kroppen trött, på ett otroligt skönt sätt. Tankarna är visserligen tillbaka i sitt ständiga skuttande hit och dit, det krävs nog mer tid för att man ska kunna landa och leva i nuet. Här och nu. Denna stund. Nä, mina tankar är hos dottern i New York och hos dom på Filippinerna, lite i Stockholm och sedan blixtsnabbt över till Finland, och så ett skutt till jobbet här och där, och så liten fundering om tvätthögen, och i morse hörde jag göken!

Och nu ska jag stänga av datorn och slöa i soffan och kanske slumra till och i morgon till Växjö... Nej, nu, nu ska jag stänga av!

Gonatt! Sov gott och dröm sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar