fredag 31 augusti 2018

Förändringsobenägen?

Det här inlägget ska egentligen ligga innan "Så har det gått". Det är tidsmässigt rätt ordning.


Såja, dags för livstecken här i bloggen...

Vad har hänt sen sist?
Rätt mycket! Åtminstone väderleksmässigt. Var inte det två meter snö framför min dörr sist jag skrev? Nu är sånt ett minne blott, knappt det ens, vintern och den extremt korta våren känns som väldigt länge sen. Nu: Allt blommar!  På en gång! Man blir nästan yr av alla ljuva dofter som den sköna sommaren sprayat över sig. Jag satt en stund under vår blommande jasmin (som har en väldigt svag doft) och såg upp till himlen mellan de tunga grenarna, och oj vad många små flygare det var; de surrade och jobbade flitigt som ... just det! Bin. Och humlor. Det absolut goaste sommarljudet! Eller är det vågskvalp? Måsar som skriar - om man är vid en havsstrand. Är man på Skansen eller vid någon korvkiosk är det lite läskigt...

Rätt skön sittplats

Den här våren/början av sommaren har inneburit ovanligt många avslut och avtackningar. Bosses, till exempel, som firades med pompa och ståt och i flera olika sammanhang. Just det! Tack för alla presenterna! Får jag också säga. Det mesta kommer mig också till gagn och glädje. Tusen tack!

Sedan har flera av mina kollegor packat ihop och tackat för sig, avtackats och försvunnit från vardagen. Vardagen, som  plötsligt blev flera grader gråare. Jag skulle inte vilja kalla mig förändringsobenägen, men ibland är det jobbigt. och det är bara att ta några djupa andetag och blinka bort tårarna. Och så går ju livet vidare.  Finns nya möjligheter, nya uppdrag, eller uppdrag som förändrats som kräver  att man tänker om.
Och vara tacksam över det som varit.
Tack alla ni som funnits i mitt liv fram till nu, tack för allt vad ni har betytt!

Och ni är ju aldrig längre bort än den närmaste internetuppkopplingen, och den har man ju överallt. Faktiskt chattar jag med en av dessa flyttfåglar just nu!

Jaha, och planer framåt, finns det? Nja, njo, bara lite vaga konturer av en semester som närmar sig, om två veckor, och nu ser ju Bosse en låååång semester framför sig, men för min del är det tre veckor, till att börja med, och jag lyssnar överhuvudtaget inte om någon pratar om nån källarröjning.

Nej!

Kommer att finnas fotboll dygnet runt framöver, det räcker med det.



2 kommentarer: