lördag 23 april 2016

...och regnet var lila, sa vi

Lördagsstädet avklarat, dags att slappa lite. Den här veckan försvann vips ut i det som kallas det förflutna. Saker och ting blev utförda, ja, faktiskt, allt som jag hade planerat. Eller så har jag bara glömt en del...
Det händer:  en ny liten prins är född, grattis till Alexander! och så har The One and Only Prince gått hädan och blivit en del av rockhistorien som fick en punkt efter ett starkt kapitel. Ett minne: mina söner var små, de satt i badkaret tillsammans, det var en kvällsritual, med starwars-gubbar och badskumsbubblor och vi lyssnade på radio, det spelades Purple rain, och jag pressade ut vatten ur en badsvamp, som om det regnade, och regnet var lila, sa vi.
Det lät vackert.
Vi funderade bara på hur det kunde se ut när regnet skiftar i purpurfärger.

Denna veckan fick min dotter sina vingar. Visserligen är hon änglalik, men dessa vingar som hon fick betyder att hon nu är flygfärdig flygvärdinna! Jag är fortfarande slagen av häpnad, det gick så himla fort från beslut till ansökan till antagning till utbildning till vingar och hennes första resa ska gå till Dubrovnik. Grattis! Massor med grattis!
Det har spelats mycket musik på temat härhemma: "Fly on the wings of love", med Olsen brothers, den första Melodifestivalvinnarlåten detta millennium. Den danska originaltiteln är ju så himla vacker:  "Smuk som et stjerneskud "(skön som ett stjärnfall) "Learning to fly" med Tom Petty är ju en klassiker, och har inte dear David Bowie skrivit en låt, African Nightflight, fast annars var han mest ute i de högre sfärerna, i rymden... Ja, det finns ju massor med låtar, det gör det. Och ...där fick Bosse igång högtalarna! Det har vi kämpat med här i dag, eller mest han, för vår käre tekniker (E) har krånglat till det med sina fininställningar och vi lekmän hänger inte med i hans svängar, men nu spelar Bosse, och det är Frans från Sverige vi hör, och är det månne en ny ESC vinnare vi hör...?

Kom att tänka på en sak... Är inte det så att personalens anhöriga får köpa flygbiljetter till rabatterade priser...? Ja, vad sägs om en trip till Guadaloupe, till exempel! Yes! Det ser ju så himla härligt ut, ni vet, "Mord i paradiset"-tv-serien som utspelar sig någonstans därborta. Laid back-dagar på en skön strand med paraplydrink i handen och reggae i bakgrunden och inte ett moln så långt ögat kan nå...och där fick jag in Thomas Ledin och den svenska sommaren... och det är ju inte så jättelångt till semestern...

Jaaa... jag tror jag drömmer en stund om Guadaloupe... och sköna stjärnfall..och sköna flygturer ..och....zzz





2 kommentarer: